Goede copywriting verkoopt
Goede tekst verkoopt. Leuke oneliner, maar hoe dan? Eenvoudig: met de juiste woorden op de juiste plek. De beste teksten volgen de gedachtengang en/of het aankoopproces van de bezoeker en reikt de lezer alles wat hij nodig heeft op het juiste moment aan. Zodat de stap richting de betaal- of contactpagina uiteindelijk de meest logische is.
Hogere websiteconversie door slimme teksten
Websiteconversie betekent min of meer in welke mate een website verkoopt, bijvoorbeeld hoeveel bezoekers daadwerkelijk overgaan tot de aanschaf van een product of tot het maken van een afspraak. Hoe hoger het conversiepercentage, des te succesvoller je een website kunt noemen. Voor veel mediasoorten bestaan meetinstrumenten om het conversiesucces te meten, zoals Analytics van Google. Een laag conversiepercentage betekent nog niet dat je website slecht draait maar het is een gegeven waar je wel mee aan de gang kunt. Dat gaat niet alleen over teksten, maar ook over de technische kant van je website.
Woorden en knoppen
Maar hoe doe je dat: je doelgroep porren tot aankopen? Met de doelgroep en het te verkopen product of dienst in zijn achterhoofd heeft de tekstschrijver verschillende tekstelementen en stijlen tot zijn beschikking om het succes van een website te verbeteren. Het is zaak dat de lezer geboeid wordt, geboeid blijft, daarna overtuigd raakt en tenslotte in één enkele beweging tot actie overgaat. Een kwestie van smakelijke en heldere teksten, tekst die ondersteund wordt door overtuigend bewijs en ervaringen, illustratief beeldmateriaal en duidelijke knoppen en links naar de betaal- of contactpagina.